Щодо надання роз'яснень (щодо контролю за додержанням порядку формування, установлення та застосування [...]
НК держрегулювання компослуг; Лист від 29.03.2013
Документ n0051866-13, поточна редакція — Прийняття від 29.03.2013
 

НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРІ КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ


П-а Н.М.

Щодо надання роз'яснень

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг (далі - Комісія), в межах своїх повноважень повідомляє наступне.

Відповідно до статті 16 Закону України "Про теплопостачання", статей 1, 5 та 6 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" до повноважень Комісії відноситься, зокрема, ліцензування господарської діяльності з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії, контроль за дотриманням ліцензійних умов та встановлення тарифів на теплову енергію суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках в обсягах, що перевищують рівень, який встановлений ліцензійними умовами.

Водночас статтею 7 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" (далі - Закон) передбачено, що до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері житлово-комунальних послуг належить, зокрема, встановлення цін/тарифів на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

Також слід зазначити, що відповідно до статті 13 Закону послуги з централізованого опалення та централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення відносяться до комунальних послуг.

Разом з тим згідно з положеннями статті 19 Закону України "Про державне регулювання у сфері комунальних послуг" функції державного регулювання у сфері теплопостачання до закінчення процесу формування Комісії виконувала Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (далі - НКРЕ). Крім того, положеннями цієї статті визначено, що до встановлення НКРЕ тарифів на теплову енергію, транспортування теплової енергії магістральними та місцевими (розподільчими) мережами, постачання теплової енергії діють тарифи, що були встановлені відповідно органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку.

Відповідно до підпункту 2.1.1 Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії (далі - Ліцензійні умови), затверджених постановою Комісії від 10.08.2012 № 278, провадження господарської діяльності з постачання теплової енергії можливе при наявності у ліцензіата договорів (або попередніх договорів) зі споживачами на постачання теплової енергії.

Згідно з пунктом 18 Правил користування тепловою енергією, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1198 від 03.10.2007, прилади комерційного обліку теплової енергії в діючій системі теплопостачання, які використовуються для розрахунків за теплову енергію між теплопостачальною організацією та споживачем, повинна придбати і встановити теплопостачальна організація за умови, що такі витрати передбачені у відповідному договорі. Якщо використовуються інші джерела фінансування придбання та встановлення приладів комерційного обліку, то відносини між теплопостачальною організацією та споживачем визначаються окремою угодою відповідно до законодавства.

Також слід зазначити, що відповідно до положень Ліцензійних умов та Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з центрального опалення і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 (далі - Порядок), у разі наявності індивідуальних теплових пунктів, що перебувають у власності або користуванні ліцензіата, видатки з встановлення приладів комерційного обліку теплової енергії можуть бути включені підприємством до інвестиційної програми, яка є складовою тарифу на теплову енергію.

Отже, встановлення ліцензіатом приладів комерційного обліку за свій рахунок можливе лише за умови:

- якщо це визначено договором на постачання теплової енергії;

- якщо у відповідності до Порядку це передбачено інвестиційною програмою, яка є складовою тарифу на теплову енергію;

- у разі наявності інших джерел фінансування, зокрема, передбачених на виконання Закону України "Про Загальнодержавну програму реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009 - 2014 роки" (далі - Програма), положеннями якого передбачено обладнання протягом двох років усіх багатоквартирних будинків побудинковими приладами обліку тепла, холодної та гарячої води, а також фінансування Програми за рахунок коштів державного бюджету, місцевих бюджетів, коштів підприємств та інших джерел, не заборонених законодавством, а також за рахунок введення спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість житлово-комунальних послуг та/або послуг з постачання теплової енергії.

Відповідно до положень пункту 9 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630, у квартирі (будинку садибного типу) роботи з установлення засобів обліку води і теплової енергії проводяться спеціалізованою організацією, виконавцем, виробником чи постачальником за рахунок коштів споживача. Квартирні засоби обліку беруться виконавцем на абонентський облік.

Одночасно повідомляємо, що Положенням про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженим Указом Президента України від 31.05.2011 № 634/2011, визначено, що Мінекономрозвитку України в межах своїх повноважень, зокрема, здійснює контроль за додержанням порядку формування, установлення та застосування цін (тарифів) та скасовує в установленому порядку ціни (тарифи), встановлені з порушенням законодавства.

Разом з тим слід зазначити, що надання роз'яснень щодо законності рішень інших органів державної влади та контроль за їх виконанням не належить до повноважень Комісії.

З повагою,

Член Комісії

С. Дунайло

  Пошук Знайти слова на сторiнцi:     
* тiльки українськi (або рос.) лiтери, мiнiмальна довжина слова 3 символи...