Документ 1877-IV, попередня редакція — Редакція від 01.01.2017, підстава - 1791-VIII
( Увага! Це не поточна редакція документу. Перейти до поточної? )

     9.3.5. На  період  дії  режиму  заставних  закупівель окремих 
об'єктів державного цінового регулювання Аграрний фонд виконує від
імені держави функції кредитора.
9.3.6. Порядок виконання цього пункту визначається Кабінетом
Міністрів України.

{ Розділ III виключено на підставі Закону N 4391-VI
( 4391-17 ) від 09.02.2012 }
{ Зміни до статті 11 див. в Законі N 5462-VI ( 5462-17 ) від
16.10.2012 }

Розділ IV
ІНШІ ВИДИ ПІДТРИМКИ ВИРОБНИКІВ
СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ ТА АГРАРНОГО РИНКУ
Стаття 12. Державні заставні закупівлі зерна
12.1. За рішенням Кабінету Міністрів України може
запроваджуватися режим заставних закупівель. { Пункт 12.1 статті 12 в редакції Закону N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
12.2. Згідно із режимом державних заставних закупівель:
12.2.1. Аграрний фонд (далі - кредитор) надає бюджетну позику
виробнику зерна, яке є об'єктом державного цінового регулювання
(далі - позичальник), під заставу такого об'єкта, що оформлюється
переданням кредитору подвійного складського свідоцтва. { Абзац
перший підпункту 12.2.1 пункту 12.2 статті 12 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
Стандартна форма кредитного договору ( z0786-05 )
розробляється Аграрним фондом та затверджується центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної
аграрної політики, політики у сфері сільського господарства.
12.2.2. Розмір суми бюджетної позики не може перевищувати
80 відсотків розміру мінімальної інтервенційної ціни. { Підпункт 12.2.2 пункту 12.2 статті 12 в редакції Закону
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
12.2.3. Бюджетна позика надається на строк, встановлений
сторонами, який не може перевищувати строк одного маркетингового
періоду. Пролонгації та дисконтування (списання) основної суми та
процентів не дозволяються. { Підпункт 12.2.3 пункту 12.2 статті 12 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
12.2.4. Основна сума бюджетної позики та плата за її
використання погашається єдиним платежем у строк, визначений у
кредитному договорі. Дозволяється дострокове погашення суми
бюджетної позики та пропорційне погашення плати за її використання
або їх частини.
12.2.5. При повному погашенні основної суми бюджетної позики
та плати за її використання, у тому числі достроковому,
позичальнику повертається подвійне складське свідоцтво, а зерно
звільняється з-під режиму застави. { Підпункт 12.2.5 пункту 12.2 статті 12 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
12.2.6. Якщо основна сума бюджетної позики та/або плата за її
використання не погашається позичальником у строк, встановлений
кредитним договором, то з такого моменту:
а) предмет застави переходить у власність держави та
зараховується до складу державного інтервенційного фонду за
цінами, що діяли на момент оцінки такого предмета застави;
б) зобов'язання між сторонами договору вважаються повністю
виконаними (у тому числі щодо плати за користування бюджетною
позикою та повернення її основної суми);
в) обов'язок з оплати вартості подальшого зберігання
колишнього об'єкта застави переходить на кредитора;
г) кредитор набуває прав вигодонабувача за договором
страхування такого колишнього об'єкта застави.
12.2.7. Відшкодування витрат із сертифікації, доставки,
зберігання, відвантаження, обробки, переробки та страхування
предмета застави, а також його реєстрації у державному реєстрі
застав здійснюється позичальником за власний рахунок. Після
передачі об'єкта застави до державного інтервенційного фонду
витрати з його подальшого зберігання відшкодовуються Аграрним
фондом.
12.2.8. У разі якщо позичальник до закінчення строку,
встановленого сторонами, звертається до кредитора із заявою про
добровільний продаж об'єкта застави до державного інтервенційного
фонду на умовах погашення фінансових зобов'язань, що передбачені
кредитним договором, кредитор має право на придбання такого
об'єкта на умовах, передбачених зазначеним договором. { Пункт 12.2 статті 12 доповнено підпунктом 12.2.8 згідно із
Законом N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
12.3. Бюджетна позика у межах режиму державних заставних
закупівель не може бути надана особі, яка:
а) має непогашений податковий борг із загальнодержавних
податків і зборів та єдиного соціального внеску (крім розстрочених
або відстрочених платежів відповідно до закону); { Підпункт "а"
пункту 12.3 статті 12 в редакції Закону N 2856-VI ( 2856-17 ) від
23.12.2010 }
б) має прострочену заборгованість за будь-якими видами
бюджетних позик або за іншими кредитами (позиками), гарантованими
державою;
в) перебуває у процесі санації, банкрутства або ліквідації;
г) має прострочену заборгованість з виплати орендної плати за
земельні паї, орендовані у фізичних осіб - їх власників;
ґ) не є сільськогосподарським підприємством. { Підпункт "ґ" пункту 12.3 статті 12 із змінами, внесеними згідно
із Законом N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
12.4. Бюджетна позика у межах режиму заставних закупівель є
платною. Плата за використання бюджетної позики встановлюється на
рівні 50 відсотків від середньозваженого процента за кредитами
банків, наданих строком до 12 календарних місяців та повністю
забезпечених заставою, який фактично склався станом на 1 травня
поточного бюджетного року. Порядок розрахунку такого
середньозваженого процента визначається постановою Кабінету
Міністрів України на підставі подання Національного банку України.
Розмір плати за використання бюджетної позики оприлюднюється не
пізніше ніж за 15 календарних днів до початку щорічного періоду
заставних закупівель. { Пункт 12.4 статті 12 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
12.5. Бюджетні позики у межах режиму заставних закупівель
щорічно надаються у період з 1 липня поточного бюджетного року до
1 квітня наступного бюджетного року.
12.6. Кабінет Міністрів України приймає постанову щодо режиму
заставних закупівель ( 705-2008-п, 487-2010-п ), виходячи з норм
цієї статті.
Стаття 13. Фінансова підтримка суб'єктів господарювання
агропромислового комплексу { Назва статті 13 в редакції Закону N 4216-VI ( 4216-17 ) від
22.12.2011 }
13.1. Фінансова підтримка суб'єктів господарювання
агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів та
компенсації лізингових платежів
13.1.1. Здешевлення кредитів здійснюється в режимі кредитної
субсидії та полягає у субсидуванні частини плати (процентів) за
використання кредитів, наданих банками в національній та іноземній
валюті.
13.1.2. Компенсація лізингових платежів полягає у частковому
відшкодуванні сплачених суб'єктами господарювання агропромислового
комплексу лізингових платежів за придбані техніку та/або
обладнання для агропромислового комплексу на умовах фінансового
лізингу. { Пункт 13.1 статті 13 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009; в редакції Закону N 4216-VI
( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.2. Суб'єкт та об'єкт кредитної субсидії та компенсації
лізингових платежів { Назва пункту 13.2 статті 13 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.2.1. Кредитна субсидія та/або компенсація лізингових
платежів надаються особам, які є суб'єктами господарювання
агропромислового комплексу.
Кредитна субсидія та/або компенсація лізингових платежів
надаються на конкурсній основі суб'єктам господарювання
агропромислового комплексу за кредитами, залученими в поточному
році, перехідними кредитами, залученими у попередні роки, та/або
договорами фінансового лізингу поточного чи попередніх років. { Підпункт 13.2.1 пункту 13.2 статті 13 в редакції Законів
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009, N 4216-VI ( 4216-17 ) від
22.12.2011 }
13.2.2. Субсидуванню підлягає частина плати (процентів) за
кредитом, сума якого використовується за цільовим призначенням на
потреби виробництва (на розвиток агропромислового комплексу).
Компенсації підлягає частина лізингових платежів суб'єктів
господарювання агропромислового комплексу, сплачених відповідно до
договорів фінансового лізингу техніки та/або обладнання для
агропромислового комплексу, що використовуються зазначеними
суб'єктами у господарській діяльності. { Підпункт 13.2.2 пункту
13.2 статті 13 доповнено абзацом другим згідно із Законом
N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 } { Підпункт 13.2.2 пункту 13.2 статті 13 в редакції Закону
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009; із змінами, внесеними згідно
із Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.2.3. Кредитна субсидія не надається особі, яка є стороною
договору заставної закупівлі зерна (стосовно об'єкта такої
закупівлі).
13.3. Розміри кредитної субсидії та компенсації лізингових
платежів { Назва пункту 13.3 статті 13 в редакції Закону N 4216-VI
( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.3.1. Кредитна субсидія надається у порядку та розмірі,
визначених Кабінетом Міністрів України:
а) для короткострокових кредитів - строком до 12 календарних
місяців;
б) для середньострокових кредитів - строком до 36 календарних
місяців;
в) для довгострокових кредитів - строком від 36 календарних
місяців. При цьому кредитна субсидія за довгостроковими кредитами
надається в межах 84 календарних місяців. { Абзац четвертий
підпункту 13.3.1 пункту 13.3 статті 13 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
Кредитна субсидія надається:
у національній валюті - у розмірі не менше 1,5 облікової
ставки Національного банку України за короткостроковими,
середньостроковими та довгостроковими кредитами, що діє на день
нарахування відсотків за користування кредитами, але не вище
розмірів, передбачених кредитними договорами;
в іноземній валюті - у розмірі не менше 10 відсотків річних,
але не вище розмірів, передбачених кредитними договорами.
Розмір кредитної субсидії щорічно оприлюднюється Кабінетом
Міністрів України не пізніше 1 березня поточного бюджетного року.
{ Абзац восьмий підпункту 13.3.1 пункту 13.3 статті 13 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 2373-VI ( 2373-17 ) від 29.06.2010 }
13.3.2. Кредитна субсидія надається позичальнику щомісяця
виходячи з суми фактично сплачених відсотків за відповідний
період.
Кредитна субсидія надається за короткостроковими кредитами,
залученими:
для покриття виробничих витрат; { Абзац третій підпункту
13.3.2 пункту 13.3 статті 13 із змінами, внесеними згідно із
Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
для закупівлі у сільськогосподарських товаровиробників
виробленої ними сільськогосподарської продукції.
Кредитна субсидія надається за середньостроковими кредитами,
залученими:
для придбання основних засобів сільськогосподарського
виробництва;
для здійснення витрат, пов'язаних з будівництвом і
реконструкцією виробничих об'єктів сільськогосподарського
призначення, а також з переробкою сільськогосподарської продукції.
{ Абзац сьомий підпункту 13.3.2 пункту 13.3 статті 13 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
Кредитна субсидія надається за довгостроковими кредитами,
залученими:
для придбання основних засобів сільськогосподарського
виробництва, обладнання для виробництва та переробки
сільськогосподарської продукції;
для будівництва та реконструкції виробничих об'єктів (у тому
числі оптових ринків сільськогосподарської продукції, сховищ для
зберігання зерна, овочів та фруктів).
13.3.3. Кредитна субсидія (державна підтримка суб'єктів
господарювання агропромислового комплексу через механізм
здешевлення кредитів) здійснюється на конкурсних засадах у розмірі
не менш як 90 відсотків банківських відсотків (процентів), за
якими отримані кредити в національній та іноземній валюті на
будівництво оптових ринків сільськогосподарської продукції,
виробничих приміщень, тваринницьких і птахівничих комплексів, а
також на будівництво сховищ для зберігання зерна, овочів та
фруктів. { Підпункт 13.3.3 пункту 13.3 статті 13 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.3.4. Субсидуванню не підлягають будь-які плати
позичальником або від його імені третьою особою на користь
кредитора, інші ніж проценти за кредит, залучений від цього
кредитора.
Субсидія не надається позичальникам, яких визнано банкрутами,
стосовно яких порушено справу про банкрутство, що перебувають у
стадії ліквідації.
13.3.5. Компенсація лізингових платежів надається суб'єктам
господарювання агропромислового комплексу за техніку та
обладнання, придбані на умовах фінансового лізингу згідно з
переліком, визначеним Кабінетом Міністрів України, за сплачені:
лізинговий платіж в обсязі 40 відсотків вартості предмета
лізингу, до якого належать вітчизняна техніка та/або обладнання
для агропромислового комплексу чи техніка та/або обладнання для
агропромислового комплексу іноземного виробництва, у разі якщо
відповідні аналоги не виробляються в Україні;
комісійну винагороду лізингодавцю в розмірі півтори облікової
ставки Національного банку України, що діє на дату нарахування
відсотків за користування предметом лізингу, але не вище розмірів,
передбачених договорами фінансового лізингу.
Розмір компенсації лізингових платежів щорічно оприлюднюється
Кабінетом Міністрів України не пізніше 1 березня поточного
бюджетного року. { Пункт 13.3 статті 13 доповнено підпунктом 13.3.5 згідно із
Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
{ Пункт 13.3 статті 13 в редакції Закону N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
13.4. Цільове використання коштів субсидованого кредиту
13.4.1. Короткострокові кредити використовуються виключно на
виробничі витрати. { Підпункт 13.4.1 пункту 13.4 статті 13 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.4.2. Середньострокові та довгострокові кредити
використовуються також для: { Абзац перший підпункту 13.4.2 пункту
13.4 статті 13 в редакції Закону N 4216-VI ( 4216-17 ) від
22.12.2011 }
придбання, у тому числі на умовах фінансового лізингу,
основних засобів сільськогосподарського виробництва вітчизняного
та іноземного виробництва, аналоги якого не виробляються в
Україні, зокрема сільськогосподарської і зрошувальної техніки, а
також техніки та обладнання для механізації процесів у
тваринництві і птахівництві, обладнання для переробної галузі,
обладнання для переробки сільськогосподарських відходів та
сировини, відходів заготівлі деревини лісу, у тому числі у
біопаливо та інші альтернативні види енергії, згідно з переліком,
затвердженим Кабінетом Міністрів України; { Абзац другий підпункту
13.4.2 пункту 13.4 статті 13 в редакції Закону N 4216-VI
( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
витрат, пов'язаних з будівництвом та реконструкцією
виробничих об'єктів сільськогосподарського призначення, у тому
числі для забезпечення переробки сільськогосподарських відходів та
сировини.
13.4.3. Розподіл коштів, передбачених у державному бюджеті
для надання фінансової підтримки суб'єктам господарювання
агропромислового комплексу через механізм здешевлення кредитів та
компенсації лізингових платежів, здійснюється в порядку,
визначеному Кабінетом Міністрів України.
Розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня подають в
установлений законодавством строк центральному органу виконавчої
влади, що реалізує державну аграрну політику, політику у сфері
сільського господарства, звітність про використання коштів
субсидованих кредитів та коштів компенсації лізингових платежів.
{ Абзац другий підпункту 13.4.3 пункту 13.4 статті 13 із змінами,
внесеними згідно із Законом N 5462-VI ( 5462-17 ) від 16.10.2012 }
{ Підпункт 13.4.3 пункту 13.4 статті 13 в редакції Закону
N 4216-VI ( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
13.4.4. У разі виявлення фактів нецільового використання
коштів кредитної субсидії припиняється надання позичальнику
будь-якої державної підтримки протягом поточного та наступного
бюджетного періоду. { Пункт 13.4 статті 13 в редакції Закону N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
13.5. Контроль та стягнення
13.5.1. Контроль за цільовим використанням коштів
субсидованих кредитів здійснюється органами державного фінансового
контролю. { Підпункт 13.5.1 пункту 13.5 статті 13 із змінами, внесеними
згідно із Законом N 5462-VI ( 5462-17 ) від 16.10.2012 }
13.5.2. У разі встановлення контролюючими органами факту
незаконного одержання та/або нецільового використання кредитної
субсидії та/або компенсації лізингових платежів стягнення
здійснюється відповідно до норм чинного законодавства. { Підпункт 13.5.2 пункту 13.5 статті 13 в редакції Законів
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009, N 4216-VI ( 4216-17 ) від
22.12.2011 }
13.5.3. Порядок обміну інформацією та інших взаємовідносин
між органами державного фінансового контролю та органами доходів і
зборів визначається постановою Кабінету Міністрів України. { Підпункт 13.5.3 пункту 13.5 статті 13 із змінами, внесеними
згідно із Законами N 5462-VI ( 5462-17 ) від 16.10.2012, N 406-VII
( 406-18 ) від 04.07.2013 }
13.6. Бюджетне та нормативне забезпечення фінансової
підтримки суб'єктів господарювання агропромислового комплексу
13.6.1. Обсяги коштів, що спрямовуються на фінансову
підтримку суб'єктів господарювання агропромислового комплексу
через механізм здешевлення кредитів та компенсації лізингових
платежів, встановлюються Законом України про Державний бюджет
України на відповідний рік.
13.6.2. Кабінет Міністрів України щорічно приймає постанову
про режим надання кредитної субсидії та компенсації лізингових
платежів, виходячи з норм цієї статті { Пункт 13.6 статті 13 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009; в редакції Закону N 4216-VI
( 4216-17 ) від 22.12.2011 }
Стаття 14. Дерегуляція українського ринку
сільськогосподарської продукції та заборона
дискримінації прав її власників
14.1. Дерегуляція ринку сільськогосподарської продукції
14.1.1. З метою запобігання створенню штучного дефіциту
аграрної продукції в агроспоживаючих регіонах та спекулятивного
збільшення цін на продукти першої необхідності на їх території
забороняється введення будь-яких адміністративних, кількісних або
якісних обмежень при переміщенні аграрної продукції та продуктів
її переробки по всій території України.
Вважаються недійсними і не підлягають виконанню акти Кабінету
Міністрів України, центральних та місцевих органів виконавчої
влади, органів місцевого самоврядування щодо: { Абзац другий
підпункту 14.1.1 пункту 14.1 статті 14 в редакції Закону N 5462-VI
( 5462-17 ) від 16.10.2012 }
а) обмеження законних прав власників сільськогосподарської
продукції на вільне володіння, користування або розпорядження нею;
б) введення будь-яких адміністративних, кількісних або
якісних обмежень на безперешкодне та вільне переміщення
сільськогосподарської продукції по всій території України та на
експорт, за винятком випадків, прямо визначених цим Законом;
в) нав'язування власнику сільськогосподарської продукції
конкретних покупців (посередників, переробників) або
постачальників сировини, матеріально-технічних ресурсів чи інших
товарів (робіт, послуг);
г) запровадження будь-яких видів адміністративного
регулювання цін на сільськогосподарську продукцію (у тому числі в
окремих регіонах України), не пов'язаних з виконанням норм цього
Закону.
14.1.2. Посадові чи службові особи, які приймають або
підписують рішення, визначені у підпункті 14.1.1 цієї статті, чи
безпосередньо їх виконують, вважаються такими, що перешкоджають
законній підприємницькій діяльності власника сільськогосподарської
продукції та умисно перевищують надані ним повноваження, що тягне
за собою відповідну службову, адміністративну чи кримінальну
відповідальність.
14.1.3. Збитки власників сільськогосподарської продукції, які
можуть виникнути внаслідок прийняття рішень, визначених у
підпункті 14.1.1 цієї статті, підлягають відшкодуванню за рахунок
кошторису на утримання органу, що прийняв таке рішення, з
наступним регресним відшкодуванням таких збитків за рахунок
посадової або службової особи, зазначеної у підпункті 14.1.2 цієї
статті.
14.1.4. Якщо внаслідок прийняття рішень, визначених у
підпункті 14.1.1 цієї статті, орган, що їх прийняв, доручає
органам охорони правопорядку виконувати чи контролювати виконання
такого незаконного рішення, то такі органи правопорядку повинні
відмовитися від такого доручення та сповістити про це відповідний
орган прокуратури.
14.2. Заборона дискримінації прав власників
сільськогосподарської продукції
14.2.1. Вартість електричної та теплової енергії, природного
газу, вугілля, води, які поставляються (продаються) виробникам
сільськогосподарської продукції, а також вартість послуг (тарифи)
з транспортування сільськогосподарської продукції залізничним,
авіаційним, водним (річковим чи морським) та автомобільним видами
транспорту, а також з її зберігання, навантаження, перевантаження,
перевалки, інших послуг транспортних організацій (включаючи оренду
або іншу плату за використання рухомого складу) встановлюються на
рівні, що не перевищує відповідний рівень вартості таких товарів
при їх поставці (продажу) іншим особам або рівень вартості таких
послуг (тарифів) для продукції, іншої, ніж сільськогосподарська.
14.2.2. Тарифи (плата) за транспортування об'єктів державного
цінового регулювання на експорт залізничним, авіаційним, водним
(річковим чи морським) та автомобільним видами транспорту, а також
за їх зберігання, навантаження, перевантаження, перевалку та інші
послуги транспортних (включаючи оренду або іншу плату за
використання рухомого складу), припортових, портових чи складських
організацій (включаючи елеватори, зернові склади та зерносховища)
встановлюються на рівні тарифів, що застосовуються при наданні
таких послуг щодо продукції українського виробництва, яка
споживається на території України або переміщується транзитом
(виходячи з їх найменшої величини). Встановлення будь-яких
надбавок, націнок або інших видів платежів, додаткових до такого
найменшого тарифу (плати), не припускається.
14.2.3. Перевізники об'єктів державного цінового регулювання
не мають права обумовлювати надання своїх послуг (робіт) вимогами
щодо страхування будь-яких видів ризиків, пов'язаних із таким
перевезенням. У разі порушення цього правила відповідна страхова
угода вважається недійсною, а перевізник і страховик та/або їх
посадові (службові) особи несуть відповідальність, встановлену
законодавством, у тому числі за перешкоджання здійсненню законної
підприємницької діяльності.
14.2.4. Зерно, яке є об'єктом державного цінового регулювання
або під обсяг якого була одержана бюджетна позика у режимі
державних заставних закупівель, зберігається виключно у
сертифікованому зерновому складі (зерносховищі, елеваторі). Плата
за таке зберігання не може перевищувати 2 відсотки від вартості
такого зерна, розрахованої від мінімальної закупівельної ціни (у
розрахунку за кожні 30 календарних днів такого зберігання кожної
метричної одиниці виміру її обсягу). { Підпункт 14.2.4 пункту 14.2 статті 14 в редакції Закону N 922-VI
( 922-17 ) від 04.02.2009 - зміну визнано неконституційною згідно
з Рішенням Конституційного Суду N 29-рп/2009 ( v029p710-09 ) від
24.11.2009; в редакції Закону N 1782-VI ( 1782-17 ) від
22.12.2009 }
14.2.5. Кабінет Міністрів України встановлює режим цінового
регулювання вартості таких послуг:
а) ветеринарної медицини (проведення лабораторних досліджень,
оформлення ветеринарного сертифіката або свідоцтва);
б) хлібної інспекції (огляд та оформлення сертифікатів);
в) карантинної інспекції (огляд та оформлення сертифікатів,
проведення фумігації);
г) ідентифікації та реєстрації сільськогосподарських тварин.
При цьому вартість таких послуг не може перевищувати ціну,
розраховану за 20-відсотковою нормою рентабельності до витрат,
здійснених на їх надання. Недотримання вимог цієї статті тягне за
собою відповідальність, встановлену законом. { Пункт 14.2 статті 14 доповнено підпунктом 14.2.5 згідно із
Законом N 922-VI ( 922-17 ) від 04.02.2009 - зміну визнано
неконституційною згідно з Рішенням Конституційного Суду
N 29-рп/2009 ( v029p710-09 ) від 24.11.2009; в редакції Закону
N 1782-VI ( 1782-17 ) від 22.12.2009 }

Розділ V
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ВИРОБНИКІВ ПРОДУКЦІЇ ТВАРИННИЦТВА
Стаття 15. Бюджетна тваринницька дотація
15.1. При плануванні витрат державного бюджету на черговий
рік Кабінет Міністрів України передбачає статтю видатків на
надання дотацій виробникам продукції тваринництва (далі -
бюджетної дотації).
Бюджетна дотація надається з метою підтримки рівня
платоспроможного попиту українських споживачів продукції
тваринництва та запобігання виникненню збитковості українських
виробників такої продукції. { Абзац другий пункту 15.1 статті 15
із змінами, внесеними згідно із Законом N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
15.2. Об'єктами бюджетної дотації є:
велика рогата худоба;
свині;
вівці;
коні;
птиця свійська;
кролі;
молоко незбиране екстра, вищого, першого та другого ґатунків
(не піддане будь-якій обробці, переробці чи пакуванню для потреб
подальшого продажу);
вовна стрижена;
кокони тутового шовкопряда;
мед натуральний. { Пункт 15.2 статті 15 в редакції Закону N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
15.3. Об'єктами спеціальної бюджетної дотації є:
худоба велика рогата молочна;
худоба велика рогата м'ясна;
молодняк великої рогатої худоби різного віку;
коні;
вівці;
свині.
До об'єктів спеціальної бюджетної дотації належать також
бджолина сім'я, визначена такою відповідно до Закону України "Про
бджільництво" ( 1492-14 ), та продукція шовківництва. { Пункт 15.3 статті 15 в редакції Закону N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
15.4. Суб'єктом (отримувачем) бюджетної дотації або
спеціальної бюджетної дотації є безпосередній виробник об'єкта
такої дотації.
15.5. Бюджетна дотація або спеціальна бюджетна дотація
виплачується Аграрним фондом у порядку, визначеному Кабінетом
Міністрів України.
15.6. Розмір бюджетної дотації та порядок її надання
встановлюються Кабінетом Міністрів України.
Розподіл бюджетних коштів, спрямованих на дотацію для
сільськогосподарських підприємств, здійснюється на рівні областей,
міст Києва та Севастополя. { Пункт 15.6 статті 15 в редакції Закону N 1447-VI ( 1447-17 ) від
04.06.2009 }
15.7. Розмір спеціальної бюджетної дотації на черговий
бюджетний рік встановлюється Кабінетом Міністрів України у твердих
сумах з розрахунку на одну голову об'єкта дотації, що перебуває у
власності суб'єкта дотації станом на початок чергового бюджетного
року.
15.8. Розрахунок розміру бюджетної дотації та спеціальної
бюджетної дотації (за їх об'єктами та сумами) надається як додаток
до проекту закону України про Державний бюджет України на черговий
рік.
15.9. Спеціальна бюджетна дотація надається лише по тваринах,
що пройшли ідентифікацію та реєстрацію відповідно до закону, за
умови повного впровадження системи наступного контролю за цільовим
використанням бюджетних кошів, наданих на зазначені потреби.
15.10. Кабінет Міністрів України:
щорічно приймає постанову з питань режиму надання бюджетної
дотації та спеціальної бюджетної дотації, виходячи з норм цієї
статті;
за поданням центрального органу виконавчої влади, що
забезпечує формування державної аграрної політики, політики у
сфері сільського господарства установлює мінімально допустимий
рівень цін на продукцію тваринництва, який використовується як
база для розрахунку дотацій, а також для розрахунку ціни при
закупівлі продукції тваринництва безпосередньо у виробника.
Стаття 16. Сертифікація об'єктів бюджетної (спеціальної
бюджетної) дотації при їх експорті
{ Пункт 16.1 статті 16 виключено на підставі Закону N 1447-VI
( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
16.2. Експортери об'єктів бюджетної дотації та спеціальної
бюджетної дотації мають право за власним бажанням або за умовами
міжнародних договорів (контрактів) здійснювати сертифікацію таких
об'єктів. { Пункт 16.2 статті 16 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 1447-VI ( 1447-17 ) від 04.06.2009 }
Розділ V1
ДЕРЖАВНА ПІДТРИМКА ВИРОБНИКІВ ОКРЕМИХ ВИДІВ
СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОЇ ПРОДУКЦІЇ
Стаття 16-1. Бюджетна дотація для розвитку
сільськогосподарських товаровиробників та
стимулювання виробництва сільськогосподарської
продукції
16-1.1. Сільськогосподарський товаровиробник, основною
діяльністю якого є постачання сільськогосподарських товарів,
вироблених ним на власних або орендованих основних засобах,
причому питома вага вартості сільськогосподарських товарів
становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів, поставлених
ним протягом попередніх 12 послідовних звітних податкових періодів
сукупно (далі - сільськогосподарський товаровиробник), який
здійснює види діяльності, визначені пунктом 16-1.3 цієї статті,
має право на бюджетну дотацію для розвитку сільськогосподарських
товаровиробників та стимулювання виробництва сільськогосподарської
продукції (далі - бюджетна дотація) після його внесення
контролюючим органом до Реєстру отримувачів бюджетної дотації.
Ця норма діє з урахуванням того, що:
а) для новоутвореного сільськогосподарського товаровиробника,
зареєстрованого як суб’єкт господарювання, який провадить
господарську діяльність менш як 12 календарних місяців, питома
вага сільськогосподарських товарів розраховується за результатами
кожного окремого звітного періоду;
б) з метою розрахунку питомої ваги сільськогосподарських
товарів до складу основної діяльності сільськогосподарського
товаровиробника не включаються оподатковувані операції з
постачання основних засобів, що перебували у складі його основних
засобів не менше 12 послідовних звітних періодів сукупно, якщо
такі операції не були постійними і не становили окремої
підприємницької діяльності;
в) сільськогосподарський товаровиробник, внесений до Реєстру
отримувачів бюджетної дотації, щомісячно подає контролюючому
органу додаток до податкової декларації з податку на додану
вартість, передбачений пунктом 51 підрозділу 2 розділу XX
"Перехідні положення" Податкового кодексу України ( 2755-17 )
(далі - додаток до податкової декларації).
16-1.2. Сільськогосподарський товаровиробник для внесення до
Реєстру отримувачів бюджетної дотації подає до контролюючого
органу за місцем свого обліку як платника податку на додану
вартість заяву за формою ( z0268-17 ), встановленою центральним
органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує
державну фінансову та бюджетну політику.
Заява про внесення до Реєстру отримувачів бюджетної дотації
подається безпосередньо керівником або представником
сільськогосподарського товаровиробника з обов’язковим
документальним підтвердженням особи та її повноважень.
У заяві зазначаються підстави для внесення
сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів
бюджетної дотації, передбачені пунктом 16-1.1 цієї статті, та
перелік видів діяльності такого сільськогосподарського
товаровиробника, здійснення яких дає право на отримання бюджетної
дотації.
Контролюючий орган відмовляє у внесенні
сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів
бюджетної дотації, якщо за результатами розгляду заяви
встановлено, що сільськогосподарський товаровиробник не відповідає
вимогам щодо питомої ваги вартості сільськогосподарських товарів у
вартості всіх товарів, поставлених сільськогосподарським
товаровиробником, встановленим пунктом 16-1.1 цієї статті, або
якщо сільськогосподарський товаровиробник не зареєстрований
платником податку на додану вартість, або щодо такого
товаровиробника прийнято рішення про припинення.
У разі відсутності підстав для відмови у внесенні
сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів
бюджетної дотації контролюючий орган зобов’язаний протягом трьох
робочих днів після надходження до нього заяви внести такого
сільськогосподарського товаровиробника до Реєстру отримувачів
бюджетної дотації.
Сільськогосподарський товаровиробник виключається з Реєстру
отримувачів бюджетної дотації у разі, якщо:
а) товаровиробник подає заяву ( z0268-17 ) про зняття його з
реєстрації як отримувача бюджетної дотації;
б) недотримання вимоги щодо питомої ваги вартості
сільськогосподарських товарів у вартості всіх товарів, поставлених
сільськогосподарським товаровиробником, передбаченої пунктом 16-1
цієї статті;
в) щодо товаровиробника прийнято рішення про його припинення
шляхом ліквідації або реорганізації;
г) анульовано реєстрацію сільськогосподарського
товаровиробника платником податку на додану вартість.
Виключення з Реєстру отримувачів бюджетної дотації з
підстави, визначеної у підпункті "а" цього пункту, здійснюється за
заявою товаровиробника, а з підстав, визначених підпунктами "б" -
"г" цього пункту, - за заявою товаровиробника або за рішенням
контролюючого органу.
16-1.3. Право на отримання бюджетної дотації мають
сільськогосподарські товаровиробники, які здійснюють такі види
діяльності:
16-1.3.1. вирощування овочів і баштанних культур,
коренеплодів і бульбоплодів 01.13 КВЕД у частині:
вирощування листкових і стеблових овочів, таких як:
артишоки;
аспарагус;
капуста;
цвітна капуста та броколі;
салат-латук і цикорій;
шпинат;
вирощування баштанних культур, таких як:
огірки та корнішони;
баклажани;
помідори;
кавуни;
мускусні дині;
інші види баштанних культур (кабачки, гарбузи столові тощо);
вирощування коренеплідних, цибулинних і бульбоплідних овочів,
таких як:
морква;
турнепс;
часник;
цибуля (у тому числі шалот);
цибуля-порей та інші види цибулинних;
інші коренеплідні, цибулинні та бульбоплідні овочі (буряк
столовий тощо);
вирощування грибів і трюфелів;
вирощування цукрового буряку;
вирощування інших овочів;
вирощування коренеплідних і бульбоплідних культур, таких як:
картопля;
солодка картопля;
маніок;
ямс;
інші коренеплідні та бульбоплідні культури;
16-1.3.2. вирощування винограду 01.21 КВЕД у частині:
вирощування винограду для виробництва вина та винограду
столових сортів на виноградниках;
16-1.3.3. вирощування зерняткових і кісточкових фруктів 01.24
КВЕД у частині:
вирощування зерняткових і кісточкових фруктів:
яблук;
абрикосів;
вишень і черешень;
персиків і нектаринів;
груш і айви;
слив і терну;
інших видів зерняткових і кісточкових фруктів;
16-1.3.4. вирощування ягід, горіхів та інших фруктів 01.25
КВЕД у частині:
вирощування ягід:
чорниці;
смородини;
аґрусу;
ківі;
малини;
суниці та полуниці;
інших видів ягід;
вирощування їстівних горіхів:
мигдалю;
кеш’ю;
каштанів;
фундука (ліщини);
фісташок;
волоських горіхів;
інших видів їстівних горіхів;
16-1.3.5. розведення великої рогатої худоби молочних порід
01.41 КВЕД у частині:
вирощування та розведення великої рогатої худоби молочних
порід;
одержування сирого молока корів, у тому числі м’ясних порід,
і буйволиць;
16-1.3.6. розведення іншої великої рогатої худоби та буйволів
01.42 КВЕД у частині:
вирощування та розведення великої рогатої худоби та буйволів
для одержування м’яса;
одержування сперми бугаїв для запліднення;
16-1.3.7. розведення коней та інших тварин родини конячих
01.43 КВЕД у частині:
вирощування та розведення коней, віслюків, мулів і лошаків;
одержування сирого молока кобил і ослиць;
16-1.3.8. розведення овець і кіз 01.45 КВЕД у частині:
вирощування та розведення овець і кіз;
одержування сирого молока овець і кіз;
одержування вовни овець і кіз;
16-1.3.9. розведення свиней 01.46 КВЕД у частині:
відтворювання поголів’я свиней;
вирощування свиней;
одержування сперми кнурів;
16-1.3.10. розведення свійської птиці 01.47 КВЕД у частині:
розведення та вирощування свійської птиц (курей, індиків,
качок, гусей, цесарок);
одержування яєць свійської птиці;
діяльності інкубаторних станцій з вирощування свійської
птиці;
16-1.3.11. розведення інших тварин 01.49 КВЕД у частині:
вирощування та розведення напівсвійських та інших тварин:
страусів;
інших видів птиці, наприклад перепелів;
комах;
кролів та інших хутрових тварин з цінним хутром;
одержування шкур хутрових сільськогосподарських тварин, шкіри
плазунів і птахів у результаті діяльності з їх розведення на
фермах;
діяльності ферм із розведення хробаків, равликів, молюсків
тощо;
розведення шовкопряда, одержування коконів шовкопряда;
бджільництва, одержування меду та бджолиного воску;
16-1.3.12. вирощування тютюну 01.15 КВЕД у частині:
вирощування тютюну і махорки (крім первинного оброблення
листя тютюну - сушіння, сортування тощо);
16-1.3.13. виробництво м’яса 10.11 КВЕД у частині:
забою худоби, оброблення та фасування м’яса: яловичини,
свинини, баранини, кролятини, верблюжатини тощо;
виробництва свіжого, охолодженого або замороженого м’яса в
тушах;
виробництва свіжого, охолодженого або замороженого м’яса у
відрубах;
одержування щипаної вовни;
одержування щетини свиней;
16-1.3.14. виробництво м’яса свійської птиці 10.12 КВЕД у
частині:
забою, оброблення та фасування м’яса свійської птиці;
виробництва свіжого, охолодженого або замороженого м’яса
(тушки та окремі частини тушок);
16-1.3.15. перероблення молока, виробництво масла та сиру
10.51 КВЕД у частині:
виробництва незбираного молока визначеної жирності,
пастеризованого, стерилізованого, гомогенізованого, топленого;
виробництва напоїв на основі молока (кефіру, ряжанки тощо);
виробництва вершків з незбираного молока, пастеризованого,
стерилізованого та гомогенізованого;
виробництва сметани;
16-1.3.16. виробництво інших харчових продуктів 10.80 КВЕД у
частині:
виробництва яєчних продуктів, яєчного альбуміну, яєчного
порошку.
16-1.4. До Реєстру отримувачів бюджетної дотації вносяться
такі дані:
1) назва сільськогосподарського товаровиробника - отримувача
бюджетної дотації, його податковий номер та індивідуальний
податковий номер;
2) дата подання заяви про внесення до Реєстру отримувачів
бюджетної дотації, дати включення/виключення до/з Реєстру, дати
набуття/припинення статусу отримувача бюджетної дотації;
3) перелік видів діяльності сільськогосподарського
товаровиробника, здійснення яких дає право на отримання бюджетної
дотації, та дата внесення запису про такі види діяльності;
4) реквізити поточного банківського рахунку отримувача
бюджетної дотації для перерахування бюджетної дотації;
5) дата та сума перерахування бюджетної дотації на поточний
рахунок платника у банку за кожний звітний період, у якому
відбулася виплата бюджетної дотації.
Взаємодія та обмін даними між відповідними державними
органами щодо реалізації положень цієї статті здійснюються з
дотриманням вимог законів щодо електронного підпису та
електронного документообігу.
У разі зміни даних про отримувача бюджетної дотації, що
стосуються найменування або податкового номера, внесення змін до
Реєстру отримувачів бюджетної дотації здійснюється на підставі
відомостей із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних
осіб - підприємців та громадських формувань без подання заяви.
У разі зміни інших даних про отримувача, що містяться у
Реєстрі отримувачів бюджетної дотації, сільськогосподарський
товаровиробник подає відповідно до пункту 16-1.2 цієї статті заяву
протягом 10 робочих днів, що настають за днем, коли змінилися дані
про отримувача або виникли інші підстави для перереєстрації.
Порядок ведення та форма Реєстру отримувачів бюджетної
дотації ( 179-2017-п ), а також порядок надання відповідної
інформації ( 179-2017-п ) центральним органом виконавчої влади, що
реалізує державну податкову та митну політику, та центральним
органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері
казначейського обслуговування бюджетних коштів, затверджуються
Кабінетом Міністрів України.
16-1.5. Дані Реєстру отримувачів бюджетної дотації,
передбачені пунктом 16-1.4 цієї статті, крім підпунктів 4 та 5 в
частині реквізитів рахунків сільськогосподарського товаровиробника
для перерахування бюджетної дотації, не є інформацією з обмеженим
доступом та підлягають щоденному, крім вихідних, святкових та
неробочих днів, оприлюдненню на офіційному веб-сайті центрального
органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну
політику.
16-1.6. За бюджетною програмою центрального органу виконавчої
влади, що забезпечує формування та реалізує державну аграрну
політику, на підставі даних Реєстру отримувачів бюджетної дотації
та інформації центрального органу виконавчої влади, що реалізує
державну податкову та митну політику, органи, що здійснюють
казначейське обслуговування бюджетних коштів, в автоматичному
режимі здійснюють розподіл такої дотації між отримувачами.
З 1 січня 2018 року розподіл бюджетної дотації здійснюється у
сумі не більше ніж 150 мільйонів гривень на одного
сільськогосподарського товаровиробника на рік з урахуванням
пов’язаних з таким товаровиробником осіб у значенні підпункту
14.1.159 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України
( 2755-17 ).
Порядок розподілу бюджетної дотації для розвитку
сільськогосподарських товаровиробників та стимулювання виробництва
сільськогосподарської продукції ( 83-2017-п ) затверджується
Кабінетом Міністрів України. { Закон доповнено розділом V-1 згідно із Законом N 1791-VIII
( 1791-19 ) від 20.12.2016 }
Розділ VI
ІНШІ ПОЛОЖЕННЯ
Стаття 17. Аграрні біржі { Назва статті 17 в редакції Закону N 922-VI ( 922-17 ) від
04.02.2009 - зміну визнано неконституційною згідно з Рішенням
Конституційного Суду N 29-рп/2009 ( v029p710-09 ) від 24.11.2009;
в редакції Закону N 1782-VI ( 1782-17 ) від 22.12.2009 }



вгору